Societat dimarts, 5 de Juny de 2012 Autor: editor

Darrer Trànsit de Venus del segle


<< Tornar     

Aquest dimecres, 6 de juny, es produirà el trànsit de Venus, un fenomen poc freqüent, la propera no serà fins a l’any 2117

Trànsit de Venus del juny de 2004
Trànsit de Venus del juny de 2004 Foto: Benutzer:Klingon

Un trànsit succeeix quan un planeta es posa entre el Sol i la Terra i cobreix una petita part del disc solar observat des de la Terra. Aquest fenomen només es pot produir amb els planetes Venus i Mercuri ja que són els únics que les seves òrbites són inferiors a les de la Terra. A diferència de l’eclipsi, el trànsit de Venus no projecta cap ombra sobre la Terra, però sí que es pot veure una petita taca a dins del disc solar.

El fenomen començarà aquest dimecres a la matinada, a les 0:10h hora oficial a Catalunya i acabarà a les 6:49h del matí. Donat que el Sol sortirà al voltant de les 6:20h i no hi haurà gaire temps per poder observar-lo. Cal mirar-ho amb filtres com en el cas dels eclipsis solars.

Aquest fenomen es poc freqüent ja que les distàncies dins del Sistema Solar són enormes i la probabilitat que la Terra, Venus o Mercuri, i el Sol es posin alineats és molt baixa. De fet el 2004 va ser la darrera vegada que es va poder veure aquest fenomen, i la propera no serà fins a l’any 2117.

Es pot seguir el trànsit des de la pàgina web: Solar Dynamics Observatory

Trànsit de Venus del juny de 2004 -
Trànsit de Venus del juny de 2004
Foto: Benutzer:Klingon


Etiquetes: metereologia venus

Ho vols compartir?

  • bluesaky

dimecres, 23 de Abril de 2025
Logina

Especials

Canvi de comarca
Gos sacrificat
fractura hidràulica (fracking)
10 més llegides

Àlbums destacats

XXV Campionat de Catalunya de Clubs de Bitlles Catalanes
XXV Campionat de Catalunya de Clubs de Bitlles Catalanes
65 Fotos
Referèndum 1-Octubre
Referèndum 1-Octubre
34 Fotos
25è aniversari de la Residència Mare de Déu de l'Aguda
25è aniversari de la Residència Mare de Déu de l'Aguda
28 Fotos

Traductor / Translator