Joves Detinguts dijous, 17 de Abril de 2003 Autor: INTERSINDICAL-CSC

Manifest de la INTERSINDICAL-CSC(CONFEDERACIí“ SINDICAL DE CATALUNYA)


<< Tornar     

PROU REPRESSIí“ AL JOVENT CATALí€! LLIBERTAT DETINGUTS DE TORí€!

El passat 1 i 2 d'abril de 2003, el poder judicial espanyol ha ordenat la detenció de tres joves catalans de la vila de Torà (La Segarra) sota l'acusació de delictes de terrorisme i associació il·licita. Novament l'Audiència Nacional aplica la llei antiterrorista per atemptar contra el dret a la integritat fí­sica de les persones doncs ens arriben noticies, que els tres nois han patit maltractaments fí­sics i psí­quics, fins el punt que un dels detinguts, ha estat tractat al Centre Psí­quiatric Santa Maria de Lleida, entre el moment de la declaració policial i el trasllat a terres espanyoles.

No és el primer cop que es conculquen a l'Estat espanyol els drets fonamentals de persones vinculades a moviments socials o organitzacions polí­tiques independentistes en base a suposicions d'un jutge que després no s'han pogut comprovar mai. Un cop més, no s'han tingut en compte les conseqüències socials de les resolucions judicials. I la Intersindical-CSC no només creiem en la pressumpció d'innocència dels encausats, tots ells joves coneguts de la vila per la seva implicació cí­vica, sinó en la seva innocència.

Volem posar l'accent en la necessitat de respectar els drets fonamentals, que no es poden conculcar amb l'excusa del terrorisme, tal i com fa l'Estat espanyol de forma reiterada i permanent. També participar en el rebuig actiu de la tortura, que han denunciat els detinguts en l'operació policial.

Per tot això la Intersindical-CSC manifestem:

1.-Demanar la llibertat immediata d'en Jordi V., d'en Jordi T. i d'en Toni C. expressant la preocupació per la manca de garanties judicials durant tot el procés de la detenció.

2.-Expressar la nostra solidaritat amb els familiars i amics/gues dels tres detinguts que han patit la desinformació interessada dels cossos repressors de l'Estat, tant de Mossos d'Esquadra i de la Policia Nacional, en les noticies dels nois

3.-Exigir als mitjans de comunicació i als poders de l'Estat el respecte escrupulós a la pressumpció d'inocència i a la llibertat d'expressió i condemnem la pràctica de les tortures policials als Països Catalans o en qualsevol altre indret del món.

4.-Exigim l'alliberament immediat i sense càrrecs dels detinguts i, tal com ha fet Alerta Solidària, fem una crida a la mobilització i a la denúncia social amb l'objectiu de revertir la decisió del jutge i de la justí­cia espanyola.

Secretariat Confederal de la Intersindical-CSC





Etiquetes: detinguts torà comunicats manresa

Ho vols compartir?

  • bluesaky

dissabte, 12 de Abril de 2025
Logina

Especials

Canvi de comarca
Gos sacrificat
fractura hidràulica (fracking)

Informacions Destacades

1 Ajuntaments que han subscrit mocions de suport
2 Moció de suport per als ajuntaments
3 Col·laboracions econòmiques
4 Objectius
10 més llegides

Butlletins

Butlletí­ num 6
Butlletí­ num 5
Butlletí­ num 4
Butlletí­ num 3
Butlletí­ num 2
Butlletí­ num 1
Són en format PDF. S'obren en una nova finestra

Àlbums destacats

Arribada al poble
Arribada al poble
10 Fotos
Cims solidaris
Cims solidaris
14 Fotos
Actes Plataforma contra la guerra
Actes Plataforma contra la guerra
12 Fotos

Traductor / Translator