versió per imprimir
Conclusions generals
Pagina
<< Tornar
dilluns, 1 de Febrer de 2010
Torà
Autor: irene
conclusions
Audi
Fins fa uns anys molta gent es comprava un audi només per desig, per aparentar un estatus al que no corresponía. Tot aixó era gàcies a la concesió fàcil de crèdits. Es a dir, audi sense buscar-ho abstia un sector del mercat al qual no pertanyia, pero n'era conscient i es reflectia en el seus anuncis: exaltava les qualitats més humanes, més properes a la societat, restant importància al preu i a les prestacions, però sense descuidar l'estètica. Aixó es reflecteix molt bé en els anuncis de 2005 i 2007, si ens fixem en l'anàlisi de 2005 el podríem resumir en: encara que no tinguis res sempre et quedarà el cotxe i la sensació de llibertat i vida que t'aporta. El de 2007 busca humanitzar el cotxe, fent una metàfora entre la compsició humana i la composició del cotxe, és a dir mostra els elements del cotxe com si es tractes de cel·lules o òrgans humans.
Però amb la crisi tot canvia, el fet de que no concedeixin credits fa que el target d'audi torni a ser el dels seus inicis, es a dir una persona amb un poder adquisitiu elevat. Un canvi més que observable tan sols comparant l'anunci de 2009 amb els de 2007 i 2005, on ens mostren una sala de parets inacavables blanca i lluminosa, on al mig hi ha a una certa altura (és a dir en una posició més elevada que denota certa superioritat) un cub de rubik, aquest anunci ens preten mostrar l'elevat grau de complicació que hi ha a l'hora de disenyar-lo.
Pel que respecta a l'eslògan de marca podem observar que ha variat durant aquests 4 anys ja que en un principi la marca no tenia eslògan i al 2006 va passar a ser €œa la vanguardia de la tècnica€. De tal manera que el canvi d'eslògan repercuteix també en els spots.
Entre altres diferències observem la música: en el primer dels anuncis analitzats és una cançó coneguda i és aquesta la que aporta el missatge, en els del 2007 i 2009 són bandes sonores igualment impactants.
Cal fer un incís en la campanya publicitària de 2008, un spot anomenat €œCordes€, encara que no hagi format part del meu estudi, ha estat una de les més el·laborades i premiades (podem observar que també comparteix característiques similars amb els anuncis de 2007 i 2009, ja que, es totalment estètica i va acompanyada d'una banda sonora). Aquesta campanya va ser creada i dirigida per la DDB Barcelona.
En quant a inversions observem un gran descens de 2007 a 2008 encara més notable en el 1r trimestre de 2009. El fet de reduïr les inversions destinades a publicitat no afecta a les campanyes sinó que aquestes han evolucionat i són molt més impactants i estètiques.
No es estrany que a diferència de les altres marques Audi opti per incrementar les inversions en premsa i revistes, ja que el target al qual va dirigit es més propens a aquests mitjans i no pas a la televisió.
Renault
Com a proposta única de venda, Renault opta per a la seguretat, com es pot observar en els anuncis de 2005 i 2007, en canvi varia aquest valor en l'anunci de 2009 donant-li més importància a la estètica del cotxe (ja que al consumidor que va dirigit probablement ja té noció d'aquesta prestació).
Cal ressaltar el fet de que en l'anunci de 2009 aparegui el sorteig intentant així que més consumidors (que probablement no siguin del seu target) s'interessin per la marca.
En quant a inversions Renault lidera el rànqing sent la marca que més diners es gasta en publicitat. I de les tres marques és el que més inverteix en internet.
El mitjà que més abasta per a la publicitat és la televisió, ja que en aquest cas el seu target sí que és propens a aquest mitjà, i no tant a suplements ni a revistes. Com molt bé es pot observar en l'anunci de 2007 que indirectament deixa molt clar a quin public va dirigit: Sexe masculí d'aproximadament uns 40-50 anys. Sinó no tindria lògica fer aparèixer a Rychard Cleyderman ni a noies en bikini.
Seat
Manté el seu eslògan de marca Autoemoción, joc de paraules entre Auto i Emoción que s'assembla molt a Automoción. í‰s a dir intenten jugar amb la publicitat emocional. On més bé es nota aquest eslògan és en l'anunci de 2005.
Però Seat fa un canvi radical, poc tenen a veure la primera campanya publicitària analitzada amb les altres dues, molt similars i que presenten moltes coses en comú. Des del 2007 SEAT opta per fer aparèixer cantants o grups coneguts, donant-li molta importància a la música, i alhora fer-se una doble publicitat: Patrocini del Tour de la cantant Shakira, i apareixent de forma descarada en el videoclip de El sueño de Morfeo.
Des de 2007 la proposta única de venta del Seat Ibiza és la música, els protagonistes dels seus anúncis són cantants famosos internacionalment com Shakira o bé grups més nacionals com El sueño de Morfeo. Aconseguint axí una doble publicitat ja que en el cas de 2007 Seat era un dels patrocinadors de la gira de Shakira, aquest any ha passat el mateix amb el grup El sueño de Morfeo, amés es tracta d'un cas més descarat ja que l'anunci i el videoclip al principi són iguals.
La tría d'aquesta cantant i d'aquest grup està ben realitzada, ja que el target al que va adreçat coneix i molt probablament li agraden aquests artistes o bé l'estil musical.
L'anunci de 2005 està molt ben realitzat i té un missatge molt elaborat, però massa per al target de Seat o simplement massa carregat de metàfores i sentits diferents per un anunci de cotxe.
L'anunci de 2005 no és una bona estratègia publicitària, ja que et volen donar tanta informació, transmetre tantes coses, que, si tan sols el veus una vegada no reténs el missatge principal, ni acaves d'entendre molt bé quins valors et vol transmetre. Còm he dit crec que és una mala estratègia, ja que per entendre'l nescesites veure'l bastants cops, cosa que no surt rentable ja que els minuts publicitaris televisius en prime time (per intentar arribar al maxim d'espectadors) són cars. í‰s una estratègia poc rentable.
Les inversions de Seat Ibiza són les que menys han descendit durant el primer tirmestre de 2009, amb tant sols un 9,9% menys que les anteriors.
També opta per el mitjà de comunicació estrella actualment per a la publicitat, la televisió.